T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / MERKEZ - Tepebaşı İlkokulu

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ZİYARETİ 02/05/2024

Okulumuz eğitsel gezilerine devam etmektedir. 1. ve 2. sınıf öğrencilerimiz Zonguldak 112 Acil Çağrı Merkezi (Asma) eğitsel gezisine katıldılar. Geziye Müdür yardımcımız Korhan ATMACA, 1. sınıf öğretmenlerimiz Aynur E. BAŞTÜRK, Gülnihal TUNÇEL, 2.sınıf öğretmenlerimiz Hamide YAVUZARSLAN, Kenan TAŞ ve öğrencilerimiz katıldılar. 112 Acil Hizmet birimin yetkililerinin bizleri sıcak karşılamaları ve ilgileri bizleri çok mutlu etti. Öğrencilerimize 112 ile ilgili videolarla destekledikleri bilgiler verildi. 112 görevlilerinin öğrencilerimize dağıttığı 112 yazılı balonlar öğrencilerimizi çok mutlu etti. Acil Çağrı Merkezi ana iletişim merkezini gördükten sonra öğrencilerimizin ziyareti toplu fotoğraf ile son buldu. Bizleri çok güzel ağırlayan 112 Acil Çağrı Merkezi'nin bütün görevlilerine teşekkürlerimizi sunarız.

 

Ülkemizde yardım talep ve ihbarları çeşitli kurumlara ait 155-156-158-110-112-177 vb. acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Ancak acil yardım numaralarının muhtelif ve çok sayıda olması nedeniyle uygulanmasında zorluklar çekildiği bilinmektedir. Ayrıca karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangisinde olduğu hususunda tereddüde düşülmesi ve birkaç kurumu ilgilendiren bir olay karşısında tüm irtibat telefonları bilinse bile, ayrı numaralar aranmak durumunda kalınması nedeniyle, zaman ve kaynak israfı ile birlikte can ve mal kayıpları da yaşanabilmektedir. Batı ülkelerinde emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine edilmekte olup Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112 Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılmaktadır. Avrupa Birliği, 29 Temmuz 1991 tarihli kararı ile birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının “Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası-Single European Emergency Call Number” olarak kullanımını öngörmüştür. Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde,  Ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına; 2003 yılında, Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığı’nın işbirliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, 06 Nisan 2005 tarihinde Antalya Pilot İl olarak belirlenmiştir. 112 acil çağrı merkezi sisteminin iki temel amaç ve işlevi vardır;
  • Acil durum çağrısı yapma halinde vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı öğrenmeleri.
  • Acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay mahalline ya da acil durumdaki kişiye ulaşabilme. 

07-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-202407-05-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.05.2024 - Güncelleme: 07.05.2024 22:25 - Görüntülenme: 26
  Beğen | 0  kişi beğendi